Eten met Maruschka: Green smoothie bowl

maruschka-fotoCommunicatiestudent en healthfreak Maruschka Rabel post voor ons de komende weken gezonde, lekkere recepten die je in een handomdraai kan maken. Naast de recepten op onze site kan je haar volgen via Instagram of de website #fitmetmarus. Deze week maakt ze een lekker ontbijtje!

Hi there!

Jij bent je er natuurlijk van bewust dat ontbijten erg belangrijk is. Doe je dit niet, dan is de kans groot dat je in de loop van de ochtend een ongezonde snack koopt op het station of op school. Ontbijt je niet omdat je ‘s ochtends geen brood door je keel krijgt of omdat het je allemaal te veel moeite kost? Onzin. Een goed, gezond en lekker ontbijtje heb je in een handomdraai gemaakt. Het is simpelweg belangrijk dat je hiervoor een aantal basis ingrediënten in huis hebt, zoals magere kwark, fruit (Ik heb heel veel ingevroren fruit in huis!), chiazaad en havermout. Met deze ingrediënten kun je eindeloos blijven combineren en start je de dag altijd goed! Op de afbeelding zie je ´één kwarkontbijt. De andere kun je vinden op mijn Instagram.

Wat heb je nodig?
– 200 gram magere kwark
– 2 eetlepels chiazaad
– 1 kiwi
– 1 banaan
– handje ingevroren avocado
– handje ingevroren spinazie
– handje ingevroren mango
– Mixer

Hoe maak je het?
Neem de kwark, het fruit en de chiazaad en doe dit met een lepeltje water in de mixer. Mix het kort tot het een glad (groen!) geheel is. Mik de inhoud in een kom en top het eventueel met het fruit dat je in de smoothiebowl hebt verwerkt.  Je kunt er eventueel havermout door heen gooien, zodat je wat meer vezels binnenkrijgt en langer verzadigd bent. Makkelijk he? Nu mag je dus nooit meer zeuren dat ontbijten te veel tijd kost of niet lekker kan zijn!

XOXO
Maruschka

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.