Stemming: ‘Elke dag drinken is geen probleem voor mijn studie’

Studenten komen soms in de problemen met hun studie door overmatig alcoholgebruik. Windesheim doet daar onderzoek naar. Vind jij dat een drankje op een doordeweekse dag moet kunnen?

“Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je drinkt. Als je helemaal lam bent, ben je sowieso niet helder. Elke dag een biertje, dat moet denk ik makkelijk kunnen. Ik denk niet dat die hoeveelheid heel veel invloed heeft. De avond voor een tentamen drinken, dat lijkt me dan alleen niet heel verstandig.”
Lee Sok (17)
eerstejaars commerciële economie

“Iedere dag alcohol drinken? Dat is sowieso niet goed voor je, of je nu een studie doet of niet. Dat is bovendien toch gewoon alcoholisme? En dan tast het ook nog eens je denkvermogen aan. Ikzelf drink af en toe, maar niet heel veel. Studenten die dat wel doen, die moeten dat lekker zelf weten.”
Yannick (23)
eerstejaars social work

“Doordeweeks drink ik af en toe op donderdagavond, verder vooral in het weekend. Maar dat is dan ook alleen als ik de volgende dag geen toets heb. Als ik nou gewoon een hoorcollege heb de volgende dag, dan kan een drankje de avond ervoor prima. Maar vlak voor een college wat drinken, dat zou ik niet doen.”
Marith (19)
eerstejaars social work

“Ik denk dat elke dag drinken mijn studieresultaten wel degelijk beïnvloedt. Daarbij ligt het er natuurlijk aan hoeveel je drinkt. Drie tot vier biertjes per dag hebben wel invloed op je slaapritme en je gezondheid, denk ik. Persoonlijk drink ik vooral in het weekend, maar dan ook wel bovengemiddeld veel.”
Jestin Polman (22)
tweedejaars journalistiek

“Midden in de week drink ik sowieso niet. Officieel mag dat natuurlijk ook niet, ik ben nog geen achttien. Maar ja, ik heb hoe dan ook gewoon school, daar moet ik me doordeweeks vooral op focussen. Ook in het weekend hou ik daar rekening mee, vooral tijdens een tentamenweek.”
Lisa Hagen (17)
eerstejaars verpleegkunde

Ron Mauer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *