Stemming: Wat koop jij nooit online?

Alles online bestellen, is dat voor studenten normaal? Of zijn er nog dingen die je liever in een echte winkel haalt?

“Alleen kleding koop ik liever in een echte winkel. Dan kun je goed kijken hoe het er uit ziet, voelen en proberen of het past. Verder koop ik eigenlijk alles online. Ik heb nog nooit iets naar een webshop terug hoeven sturen. Want ik zoek van tevoren heel precies uit wat ik ga kopen en waar.”

Hrisiyana Marinova (21)
Derdejaars International business

“Ik koop uiteindelijk toch meestal in een gewone winkel. Het is fijner als je een product gewoon even kunt vastpakken. Ik heb ik me dan wel eerst uitgebreid georiënteerd op internet. Waar kun je de beste spullen krijgen en welke winkel is het goedkoopste? Gewone winkels hebben vaak de beste aanbiedingen.”

Dana Wong (22)
Tweedejaars Global project and change management

“Ik vind het belangrijk dat ik duurzame aankopen doe. Daarbij gaat het me minder om het soort winkel. Boodschappen of eten laat ik nooit bezorgen, ik ga het zelf halen op de fiets. Ik koop liefst tweedehands kleren. Van nieuwe artikelen wil ik weten of ze duurzaam geproduceerd zijn. Goedkope webshops vallen dan vaak af.”

Nikki Kos (19)
Tweedejaars Logopedie

“Ik koop nooit online! Ik heb geen zin om bang te moeten zijn dat het product niet wordt opgestuurd of niet deugt, of dat ze je je geld niet teruggeven als je het retourneert. Ik bekijk wel online alle informatie over producten, maar ik ga ze dan halen in een gewone winkel.”

Alex Taylor (19)
Tweedejaars Global project and change management

“Ik koop alleen kleding of make-up online als ik weet waar ik naar zoek. Ik heb één keer een shirtje gekocht bij een goedkope webshop, dat bleek een lelijk ding van slechte stof en de verkeerde maat. Een broek zou ik helemaal nooit online kopen, die moet je gewoon in de winkel proberen.”

Britt Vinke (19)
Derdejaars Communicatie

Tekst en foto’s: Ernest Mettes

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.